Tuesday, December 21, 2010

ucaplah alhamdulillah......

setiap mnusia mnginginkn kesempurnaan... pasangan pn nk perfect..
nk pkwe hensom(aku la 2)... nk pkwe kaya(aku la 2)... nk pkwe romantik... nk pkwe penyayang(aku la 2)......
sume bnde nk... klau xdpt ape y ingin kn mula la nk merungut...
kadang2 ad y smpai mmbenci diri sendiri sbb terasa diri xsesempurna kwn2 y laen..
y pitam nk putih(aku la 2).. dh gemok nk kurus(aku la 2).... dh dpt smbg dgree tp rase nk kje(aku la 2)...sume bnde2 y terjadi sume xkene pd diri.... smpai kita lupa ape y terjadi kt kita mmg dh tkdir dr Allah.. bila kita merungut pd sesuatu kjadian 2 mknenya kita merungut dan marah pada yang sang pencipta ....

so, kita kena la belajar mnghargai apa y ad pada kita dan bersukur ape y berlaku pd kita sbb sume y terjadi 2 ad hikmah disebaliknya sbb Allah maha mengetahui apa y terbaek untuk hamba2Nya....
*smile*

9 comments:

ila said...

ko suh aku senyum..tp aku rasa nak nangis ni.. :'(

ieMa ackLes said...

xpe qilah.. ngs 2 normal....
hihi...

mamawana said...

Tahu takper...pandai pun kan pujuk2 diri. Tak jumpa yg terbaik pd pandangan kita, jumpa yg second terbaik , itulah yg terbaik Allah swt tentukan utk kita..redho ajelaaah...

iZS said...

yep. setuju! :)

EDY said...

kesempurnaan bukan terletak pada kecantikan semata2..kesempurnaan meliputi semua aspek 7 saling bergantungan..=)

Safuraa Abdul Rashid said...

hehehe..
as salam ukhwah..jenguk di cini ye..
sy pun nk bakal suami yang kaya, ada duit, ada umah, ada kereta, ada keje tetap..sumer sy nk la..pastu add-on mesti penyayang, sayang sy, cinta sy sorng je..hehe..tu pun sy gak..hehe..

mat dan mina said...

kesimpulannya....terima seadanya....bersyukur apa yg ada....n tawakal kpd yg SATU ( bkn 1 malaysia tau)huhuhu....

Awangku Johan said...

folo blog kamu.. mai folo blog saya ek

ieMa ackLes said...

waa rmainya y stuju ngn sye..
time ksh..time ksh..
hihi..
<>