Thursday, May 5, 2011

hari ibu



ibu....
ibu....
engkau laaa ratu hatiku..

jom pakat nyanyi ramai2 jom..
xcited aku nak sambut hari ibu sekarang ni..
dah xlama dah nak 8mei...
ehhhh 8 mei ker?? ahakkkk....

kalau nak ikutkan sejarah dari wiki hari ibu ni....

Satu aliran pemikiran mengakui bahawa perayaan ini lahir dari satu adat pemujaan ibu di Yunani Purba, yang menyambut satu perayaan untuk Cybele, ibu dewa-dewi Yunani yang agung. Perayaan ini diadakan sekitar equinoks musim bunga di Asia Kecil dan tidak lama kemudian di Rom dari 15 hingga 18 Mac.

Orang Rom Purba juga menyambut sebuah perayaan bernama Matronalia yang memperingati dewi Juno, dan ibu lazimnya diberi hadiah pada hari ini.

tapi jangan la pulak kita g sembah puja2 mak kita 2 kalau nak sambut perayaan ni...

xsalah nak sambut janji xmembazir dan bersederhana....

elok la kita wat solat hajat doa untuk kesejahteraan mak kita..

bagi la hadiah kalau mampu..Link

asalkan mampu buat mak kita tersenyum udah la..

mak bese la bukan nak lebih2 pun janji anak2 ingt kat die dah la...


selamat hari ibu tok semua...

lalallaaa~~~~

tolong clik sini tok supprt kempen churp churp saya tok hari ibu...hihi

23 comments:

pipoq said...

8 Mei ?

setiap hari adalah hari ibu..hehehe

ïêmå å¢klê§ said...

penat pulak nak smbut hari ibu tiap2 hari... hihi....

KUREKURE COMEL said...

selamat hari ibu jgk kpd semua ibu2 kat dunia ni...


mina cuma jd ibu kpd arnab2 mina saje..hihihi

AzieYmiN said...

nasib dah call ibu tadi....so xyah klik lah hahaha

Red said...

aiyo.. hari ibu pun ada maksud ke.? adess..

ïêmå å¢klê§ said...

mina>> xpe nnt ad la rezeki 2...
mina sabar erk...

red>> 2 la pentingnya google..
hihi..

amin>> xnk klik sudahhh

Miss Dill said...

rase nak balik umah jumpe mak plak. huhu

Miss Dill^^

Henry Zackery said...

amboi... sempat lagi promote churp churp die..hehe :)

AMARAN 18 SX : 1 ONLINE USER & 2 OFFLINE USER

Nasriq said...

hoho... ala... yea ke... tak ingat la pulok... kena balik kampung la minggu ni...

nub said...

wahaha. betoi2..tiap2 hari..tapi takdak la tiap2 hari pulak nak ucap selamat hari ibu..nanti ibu pon naik jemu.. haha. so pilih sehari yang paling bermakna la kan...

KUREKURE COMEL said...

p/s:mcm tau2 je iema ni...hahaha...
syyuuhhh...

Anati Soki said...

anat dah awal lg smbut hari ibu.. hehee..baru je blnja makan SR ptg td.. ehheehe

r-5 said...

betol tu, setiap apa yang kita lakukan semunya bertunjangkan niat, tak salah membri hadiah pada hari ibu sekadar untuk menyatakan pengharaan kita buat ibu tercinta. :)

M a W a D D a H said...

hari2 hari ibu..:)

Fyqa said...

slmat hari ibu utk ibu ibu. nk jugak drop sini. hehe

TiKa LEh said...

selamat hari ibu..xpnh sambut pun sbb xthu sgt..hoho

Far8 budak baik said...

tak bolehh lagi sedih ker???
hahahaha selamat hari ibu tuk
ibu ibu dan bakal2 ibu hak3

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

org kata setiap hari adalah hari ibu..tp setiap hari kita semua pon sibuk dgn urusan masing²..jd bila hari ibu kira adalah satu hari yg mcm spesel utk ibu - bg ibu rest hehe

shahjiehan said...

salam ziarah... selamat hari ibu....

adan said...

selamat hari ibu bagi ibu2 sedunia.. ehehe

Bigdaddyz said...

selamat hari ibu...



salam:)

aida4eva said...

selamat hari ibuuuu :)

A retarded kitty said...

i love my mum. every single day.
awak pun sama kan?