Sunday, January 29, 2012

manusia lemah

manusia xsama
kita pun xkan sama..
masing2 mempunyai kekuatan yang berbeza
nasib yang xsama
dan kepandaian yang xserupa


aku manusia
mempunyai kepandaian yang xseberapa
dan kekutaan yang sering kalah dengan jiwa
entah kenapa
setiap kali kekuatan ingin melangkah jauh ke depan
air mata sering mengalir
menjadi penghalang....
ohh..mungkin mati yang akan menjadi penamat...

16 comments:

Lea Isnawi said...

masing2 punyai kelemahan dan kelebihan sendiri

Tukang Karut said...

be strong my girl...

L said...

kite sentiasa berbeza.. haha

jom hayati..=)
lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

shedameor said...

akk kena kuat, yeayyy !

bunga said...

setiap org ada kelebihan dan kekurangan..yang penting teruskan berjuang tuk menempuh segala halangan..

hanaahmad said...

Kuat,
tiap dari kita ini memang dilahirkan punya sisi yang berbeda-beda, dan kita juga punya istimewanya tersendiri. mati bukan penyelesaian untuk semua kecelakaan yang berlaku. bertenanglah. ;)

♥ p a a n i ♥ said...

be strong sis! :)

deeya said...

jangan mudah mengalah sayang .. hati kena kuat . hidup nie mcam kupas kulit bawang .. semakin bnyak yg dikupas , makin lebat air mata menitis . gagah kan diri .. TABAH ! :)

cik sakdi said...

kepandaian tu pinjaman je.. jgn sedih2 :D

r-5 said...

kenapa ni awat pikir camtu, setiap manusia ada kelemahan dan kekuatan. kadang kala kita sibuk menilai kekuatan orang lain sehingga lupa akan kekuatan dan kelebihan diri sendiri.

Kepandaian tak jadi perbezaan anatara manusia kerana Allah ciptakan kita dia otak dan fungsi yang sama namun akal dan cara kita mengolah yang membuat kita berfikir lain.. usaha je awk! Insya'Allah Allah bantu! cayyok2!

zaty luvlianncezzz said...

kalau saja mati itu penamat yg indah ;')

Jum hayati di sini (^o^)


jiwa-jiwa #1

~SaL IjOu~ said...

ya, mati bukan penyelesaian..igt, jgn pernah mengalah~

dill said...

senantiasa ingat yang Allah sentiasa bersama kite :)

dill.

K2r~90 said...

kewujudan anda dibumi pasti ada y menjadikan motivasi dan idola..

teha said...

be strong dear :)

~SaL IjOu~ said...

nak ikut ke..joom~ =p
akak xde g memana pun..tgh nak baiki balik kehidupan je..kehidupan yg pernah dikacau-bilaukan~