Friday, April 15, 2011

janji setia



aku xsuka orang berjanji bila die xtepati..
aku pasti semua orang xsuka janji yang dibuat bersama tapi dimugkiri...
tapi bila kita xsuka orang memungkiri janji kenapa kita adlah salah seorang yang suka memungkiri berjanji...
betul la orang cakap.. meluahkan lebih mudah dari melakukan..

couple berjanji sehidup semati...
tapi akhirnya salah seorang ditinggalkan terkapai sendiri...
kalau takut pada komitmen yang akan diberi kenapa dari dulu xcuba hidup sendiri..
kenapa nak menyecewakan orang laen demi keseronokan diri sendiri....



p/s--> aku dah janji ngn my frenz nak makan steamboat tapi asyik xjadi jerk... insyaAllah b4 habis sem ni mesti kena tunaikan janji 2,......

17 comments:

pipoq said...

kalau orang yang beriman, pasti akan memegang pada janjinya..

penyelesaiannya mudah je..kalo nak mengompom ape ape pun, katakan "InsyaAllah"..

nabil said...

ni sebab janji pukul 9 tapi lambat 5 minit ke?

p/s- steambot malam ni.tapi johnny's je la.noni belanja

M a W a D D a H said...

bile nak ajak adah plak makan steamboat, iema belanja...hehehe

adan said...

entri ni mesti ada kena mengena dengan steamboat kan.. hihihi ^_^

Miss Dill said...

berjanji bagai nak rak. tapi, nak tunaikan, fuh! macam nak mendaki gunung everest

Miss Dill^^

ïêmå å¢klê§ said...

pipoq>> tapi kalau cakap insyaAllah je tp selalu xjadi geram gak..

nabil>> xde kena mngena dgn janji kol 9..

mawaddah>> ok jerk.... datang la shah alam sementara iema belajar lg kt sini..

adan>> hihi steamboat 2 sampingan jerk..

miss dill>>fuhh gunung everest 2 memang xtercapai la..hihi

kusiberjalan said...

baselah manusia banyak telan semut+kerengga+anai2 mane nak ingt janji ditabur hheheheh!

Nonie said...

ish..ish...heheh

mmg cmni kot,membuat jnji senang..k tunaikan jnji amat susah~~~

ïêmå å¢klê§ said...

eza>> haha semut ni memang.. meh kita bako sarang die ramai2...

noni>>cakap kt diri sendiri ker?? hhaah

Nasriq said...

jadilah macam kerbau, dipegang pada talinya...

manusia?

Far8 budak baik said...

haha janji time couple mmg ar..
lautan api sanggup ku renangi..
=p..ckp cinta monyet..haha

Mr iz said...

manis hanya dibibir pasal lidah itu tidak bertulang....he he he... sebab tu aku malas kalau orang minta berjanji...kalau berzanji ok...no poblemo...he he he

A retarded kitty said...

jagan berjanji kalau tak mampu ditepati, kan?

Kay Masingan said...

saya pun x minat orang yg x tepati janji..jom baca ni
WASHING MACHINE ATAU TANGAN

bunga said...

semua adalah dengan izin-NYA..

KUREKURE COMEL said...

mina paling takut nak berjanji...
tp kdg2...mcm kesian...ntah la...


cuma....dlm perhubungan baik tak payah berjanji..just cool je....


mina suka buat mat mcm geng je dulu..hehehe...


kalau ada jodoh...jumpe gak..hihihi

am I arm ? said...

kite kadang2 meminta orang untuk setia, tetapi adakah kita setia..
renung2 kn dan selamat beramal..