Tuesday, May 31, 2011

hanyalah pinjaman


sound trouble...
sangat2 tidak suka..
ni baru ada masalah, belum pekak lagi..
macam mana la bila kita yang normal ni tiba2 Allah sekelip mata je tarik semua yang Dia bagi pinjam..
contohnya, penglihatan, pendengaran or tangan...
kalau aku, aku memang xboleh hidup tanpa semua ni..
bagai hilang arah dan hidup...
bayangkan la, kita dah biasa hidup dengan berbekalkan segala pinjaman ni...
tiba2 Allah ambil dengan sekelip mata jerk...
adakah aku akan cukup bersyukur dan bersabar nak hadapi dugaan ni....

p/s--> ayah kawan saya baru je meninggal semalam, harap boleh sedekahkan alFatihah untuk arwah n semua umat islam...

20 comments:

bukanTokBilal said...

betul tu...nyawa pun kita pinjaman.. 5 kali sehari je bayarannya...tol x?

Nasriq said...

semua pun pinjaman... Alhamdulilaah... masih diberi peluang menghirup udara pagi ini...

pipoq said...

rukun iman yang ke enam :

Percaya kepada Qada dan Qadar.

Qada = Ketentuan yang telah ditetapkan sejak dari azali lagi.

contoh ; Umur, rezeki, rupa paras

Qadar = Pelaksanaan ketentuan samada baik atau buruk.

contoh ; Fail xm, eksiden, kematian

Orang yang beriman wajib percaya pada Qada & Qadar ni..walau apa pun yang berlaku, kita kena redho walaupun setelah banyak usaha dilakukan..

Dunia ni hanya persinggahan sementara je, apa yang kita miliki semuanya pun adalah milik Pencipta..

Cam kata cik iema, semuanya pinjaman..cuma orang yang tak malu je yang mempergunakan segala 'pinjaman' ni ke arah yang tak betul..

Jaga la pinjaman yang dibagi ni dan gunakan la sebaiknya..sebelum pinjaman ditarik balik, tingkatkan keuntungan dari pinjaman tu..

ABU said...

al-fatihah..

tiha said...

al fatihah...

marilah join kontest blog saya:

http://fasham87.blogspot.com

ibnubaba_04 said...

klu reti pinjam..kena reti bayar..tul x ustazah??klu slh, tolong betulkn..hehe

Anati Soki said...

allah bg kesempurnaan kepada hambanya untuk mempermudahkan hambanya beriman kepadanya
allah takkan menguji hambanya lebih drp kemampuan hambanya.. :)

alfatihah

amir aizat said...

salam takziah ye,

NICK IRFAN said...

al fatihah....

A retarded kitty said...

kita cuma pinjaman memang betul.
al fatihah

ABU said...

tak suka juga sound trouble..

dill said...

Takziah. Moga arwah ditempatkan di kalangan hambaNya yang beriman.

Al-fatihah.

dill.

adan said...

pancaindera adalah nikmat ALLAH yang paling bernilai..

al-fatihah buat arwah..

M a W a D D a H said...

btul2..semua ni pinjaman dari-Nya...yg kekal hanyalah di akhirat nati..

alfatihah..

Yuni Aisyah said...

moga kte menggunakan pinjaman ini dgn sebaik2nya...

Iznie said...

bersyukurlah dan hargailah kurniaan Allah... :)

Subhanallah!



salam takziah buat sahabat kamu...

iedaurora said...

sentiasa bersyukur dengan apa yang dikurniakanNYA...

ieda follow iema!

~SaL IjOu~ said...

Al-fatihah~

KUREKURE COMEL said...

betul eima....mina yg lenguh kaki ni..kemain lg merungut2....kalau tuhan amik yg mcm eima ckp tu....

aduhai...taktau nak kata cmne....



alfatihah....

KUREKURE COMEL said...

betul eima....mina yg lenguh kaki ni..kemain lg merungut2....kalau tuhan amik yg mcm eima ckp tu....

aduhai...taktau nak kata cmne....



alfatihah....