Thursday, June 30, 2011

penuaan

orang tua...
makin tua makin aku xpaham..
adakah bila aku tua aku akan seperti mereka2...

nak mengeratkan silaturrahim banyak lagi cara laen...
xyah la dengan sibuk nak kawen kan anak2 dengan kawan2...
sangat2 xberfikran matang..
kata dah tua...
ayooo pakcik..
datang raya setahun sekali pun boleh ape nak bersilaturrahim...
xyah la nak wat maharaja lawak pulak bab2 kawen ni..


p/s --> sile clik untuk duit tabung saya nak g pulau tioman erk http://www.churpchurp.com/iema/share/thenightrace

36 comments:

dill said...

ada orang nak masuk minang iema ye?

dill.

ïêmå å¢klê§ said...

ehh xde la miss dill...
iema mane laku...
akak iema 2...
haha....

Nasriq said...

xlaku? hoho... aku nak...

ïêmå å¢klê§ said...

cett...
report kt cik tunang baru tau...

Mr iz said...

he he he he...mana tau terbaik...he he he he...sabar je la...

soooooour said...

adeh....ada lg ke zmn ni??lol.....

ABU said...

hahaha macam2..ade tak yg makin tua makin temberang..:P

taliff said...

hahahaha....mengeratkan silaturahim dengan kahwinkan anak mereka? cara orang dulu-dulu

nabil said...

Kira ok jugak la dia nak pasangkan dgn anak dia.
Kalau dia nak kat dia,jadi nombor 2 camne?nak?jadi nombor 2 camne?nak?

a.r.m.s said...

ooo yeake, ingt kn de org nk msk meminang cik iema td, klo ade melepas la saya, leh try lg nie, hihihi..

ïêmå å¢klê§ said...

mr iz >> tapi xkenal xmau la...


soooour >> bese orang2 kaya jerk.. family iema xkaya pun ada orang nak berbesan... haha..



abu >> yang 2 ramai, xtua pun ramai gak kaki temberang

ïêmå å¢klê§ said...

taliff >> 2la pasal, tapi pakcik ni sibuk gak nak kawen kan anak..


nabil >> kalau kaya iema nak jerk.. ahakss.....


arms >> ape try2?? datang umah la...

a.r.m.s said...

uiks garang cik iema nie, xjd la nk try, die pn da garang mcm nie, family die mesti garang jugak nie, tkt la plak nk dtg umh, hihihi..

ghost writer said...

mungkin dengan cara tuh tak perlu lar datang setahun sekali tapi leh datang berkali-kali.haha

kalau berkenan apa salahnya ye tak..

JARI YANG TERBARAI said...

telinga gua ni dah letih dengar cerita orang suh gua carik bini, maleh gua, mak bapak gua pon steady je anak die solo lagi, tapi orang2 tua lain plak sibuk...

ïêmå å¢klê§ said...

arms >> alasan.. xnak datang xpe..


ghostwriter >> mak ayah je yang berkenan.. anak x..


jari yang terbarai >> ni mesti dah tua sebab 2 orang asyik tnye,,,hikhik

a.r.m.s said...

yeala2 nnt raya saya datang yea cik iema.. :-)

shedameor said...

nak tunggu orang meminang akk laa. nanti nak kahwen, jemput ea kak :)

ïêmå å¢klê§ said...

arms >> janji 2 :P


shedameor >> mesti la jemput n mesti datang tau..hihi

~SaL IjOu~ said...

menakutkanla kalo mcm tu~

nur aisya humaira said...

kt umah aisya ade sorg mamat ni,dia tk kawin lgi..org2 tua kt kg ni sibuk duk cri pompuan nk keneng2 kan die...:)

ïêmå å¢klê§ said...

sal ijou >> memang menakutkan n menjengkelkan..


nur aisyah >> bagus la. orang tua macam 2 memang kena cepat2 kawen...

adan said...

salah satu cara nak merapatkan silaturrahim... pengantin jadi mangsa hati dan perasaan.

adan said...

salah satu cara nak merapatkan silaturrahim... pengantin jadi mangsa hati dan perasaan.

S..U..D..@..I..S said...

cara pintas untuk menjadi adik beradik

wanacesh said...

hahaha,,kesian la saper org tua tu erk,,mesti mak ayah awak kot org tua tu,,ops,,awk kena paksa kawen ker,,lalala

Starcapricorn said...

jika itu jodohnya maka itu juga yang terjadi.

ïêmå å¢klê§ said...

adan >> cett.. cam luahan perasaan jerk..hihi


sudis >> ehh.. besan je kot..


wanaceh >> xde la bukan saya ler...


starcapricon >> klau dah jodoh nak wt camner kan...

bunga said...

ada yang merisik ker..

nurfatiha blacky said...

ehem2. dah xlame bunyiii ni. :)))

ïêmå å¢klê§ said...

bunga >> ada tapi bukan saya.hihi..


nurfatiha blacky >> ape yang bunyi?? bunyi perut lapar ker??? ahaksss

nohfee said...

itu bukan zaman dulu2 punya style ke? dalam dilema ke tuan blog? hehe

ïêmå å¢klê§ said...

nohfee >> bab kawen xdenya zaman2 dlu klau dh berkenan 2..

ïêmå å¢klê§ said...
This comment has been removed by the author.
adan said...

bukan luahan perasaan.. selalu tgk kat drama melayu kot.. ahahaha

citer hindustan lagi terok..

ïêmå å¢klê§ said...

adan >> oo ingat ad pengalaman td...hihi...
cite hindustan memang banyak kisah2 yang pentingkan darjat terutama dalam memilih menantu...