Saturday, August 13, 2011

selamat hari kidal sedunia


kepada semua warga2 tangan kidal
aku nak mengucapkan selamat hari kidal sedunia..
ape??? korang xtau kidal 2 ape....
kidal 2 maknenya manusia yang cenderung melakukan tangan kiri..paham???
aku dengar orang cakap, manusia2 kidal ni pandai....
tahniah la dengan anugerah yang Allah berikan sebab xramai yang kidal dalam dunia ni..
jangan korang makan pun guna tangan kiri sudey...

tapi xbanyak kemudahan2 terutamanya kat sekolah yang mengutamakan budak2 tangan kidal ni
contohnya board untuk lukisan kejuruteraan
hanya beberapa je yang ditempah khas untuk pelajar2 tangan kidal
walaupun jumlah pelajar lebih dari jumlah board 2..
so, terpaksa berbunuh bunuhan nak berebut...



doa ramadhan hari ke 13 -->

Yaa Allah! Sucikanlah Diriku Dari Kekotoran Dan Kejelekan. Berilah
Kesabaran Padaku Untuk Menerima Segala Ketentuan. Dan Berilah
Kemampuan Kepadaku Untuk Bertaqwa, Dan Bergaul Dengan Orang-Orang
Yang Baik Dengan Bantuan-Mu, Wahai Dambaan Orang-Orang Miskin.

20 comments:

hanaahmad said...

sepanjang yang aku kenal, org kidal ni memang bijak2 belaka. kau pun kidal ke?

adan said...

pernah try tulis guna tangan kidal.. buruk..

ïêmå å¢klê§ said...

kidal buat2 pernah la... betul kata adan buruk giler kot try tulis tgn kidal...

JIJI YU said...

ore kidal biasenye buleh melukis

Iffah Afeefah said...

yeye

selamat2

kidal itu unik

ïêmå å¢klê§ said...

jiji yu >> diorang kan pandai, boleh buat semua kot..huhu

iffah afeefah >> ape yang selamat??? kidal ker??

Wanie said...

harini hari kidal??
xtau lak ade hari mcm ni..hehe

Far8 budak baik said...

haha..selamat hari kidal
sedunia gakkk...
cara kau cakap.
macam kau bukan tulis
tgn kidal kn??
hehe =)

Tukang Karut said...

eh.. ada ke hari kidal????? macam pelik je...

deeya said...

selamat hari kidal ! hooo (O-o)//

apsal cam pelik jer ucapan tu . huhuhu ~

farah fauzi said...

orang kidals elalunyer tulisan cantik dan kreatif..

ORLANDO AHMAD said...

gua ni tak kidal tapi gua minat man kidal

ARJUNA.Inc said...

orag kidal terer mlukis kn?huhuhu...

Siti Suriani said...

ak x pndai tulis gune tgn kiri. tulisan cam kelakar jer. hehe

KimiCnoL said...

sangat unik orng yg bertangan kidal..tapi mcm susah skit kn tgk diowng nk tulis..hehe

ïêmå å¢klê§ said...

far8 budak baik >> haha aku memang suka buat orang tertnya2 :P

arjuna >> dengar2 macam 2 la, diorang kebanyakannya kreatif

tukang karut >> aku pun baru tau semalam..haha

ABU said...

slmt berkidal..comel la orng kidal ni..:P

ILA HonEyBuNNy said...

alamak....

xkidal la..hehe...org kidal selalu berseni kan..

adik ila kidal..ngeh3..

shedameor said...

abah sheda kidal terok duluu. makan pon pakai tangan kiri. lepas kahwen, mak ajar balik guna tangan kanan semuanya :)

ïêmå å¢klê§ said...

uish dahsyatnya ayah sheda...
nasib baek boleh bentuk lagi..